Metro Türkiye açıklamasına göre, 30 yılı aşkın süredir Türk mutfağına ve değerlerine sahip çıkarak gelecek nesillere aktarmak ve gerçek potansiyelini ortaya çıkarmak amacıyla çalışmalarını sürdüren şirket, bu doğrultuda atılması gereken en önemli adımlardan birinin yerelleşme olduğu inanıcıyla yerel üreticilere ve ürünlere katkıda bulunmaya devam ediyor. Metro Türkiye, bu kapsamda, Türkiye'nin dört bir yanındaki yerel üreticilerle iş birliği yapıyor, kooperatiflerin yanında yer alıyor, Türkiye'nin en önemli değerlerinden coğrafi işaretli ürünlerin üretimini ve ihracatını destekliyor. Böylelikle eşsiz bir değer zinciri oluşturarak kooperatif kanalıyla devamlılığına destek olduğu yerel ve coğrafi işaretli ürünlerin, Türk şeflerinin lezzetli sofralar için hazırladığı tariflerde kullanılmasını sağlayarak Türk mutfağının dünyaya tanıtılmasına ve hak ettiği yere gelmesi için yapılan çalışmalara destek oluyor.
ÜRETİCİLERİ BİLİNÇLENDİRİYOR
Açıklamada görüşlerine yer verilen Metro Türkiye Satın Almadan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Deniz Alkaç, kuruluşlarından bu yana işin mutfağında yer alarak yerelleşme konusunda birçok öncü projeyi hayata geçirdiklerini bildirdi. Alkaç, Türk mutfağını korumak ve değerlerine sahip çıkmak için sürdürülebilir tarımın, sürdürülebilir bir tarım için de yerel ürünlere sahip çıkmanın öneminin farkında olduklarını belirterek, şunları kaydetti: "Bu nedenle yerel üreticilerin desteklenmesinden coğrafi işaretli ürünlerin tesciline kadar sektörde öncü olacak birçok çalışma gerçekleştiriyoruz. Kooperatifleri ve üreticileri ürettikleri ürün hakkında bilinçlendiriyor ve sorumlu üretim yapmalarına katkıda bulunarak yerli ürünlerin sürdürülebilirliğini sağlıyoruz. Coğrafi işaretli ürünler alanında sahip olduğumuz bilgi birikimimiz ve deneyimimiz ile ülkemizin sadece bugününü değil, geleceğini de düşünerek çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Bugüne kadar 120 restoranın menüsünde coğrafi işaretli ürünlerin kullanılmasını sağladık. Potansiyeli olan ürünlerimizin coğrafi işaret tescili almasına yönelik desteklerimizi ulusal ve uluslararası alanda sürdürecek ve bu ürünlerimizin Türk mutfağında daha yoğun bir şekilde kullanılması için çalışmalarımızı devam ettireceğiz."
KOOPERATİF SAYISI ARTTI
Verilen bilgiye göre, yerel üreticiyi desteklemeye büyük önem veren Metro Türkiye'nin bugün yaklaşık 5 bin tedarikçisi bulunuyor ve bunların yüzde 99'unu yerli tedarikçiler oluşturuyor. Birlikte çalıştığı kooperatif sayısını son bir yılda yüzde 11 artıran Metro Türkiye, günümüzde Birgi Tarım Kredi Kooperatifi, Gümüldür Tarım Kredi Kooperatifi, Korkuteli Tarım Kredi Kooperatifi, Bursa Meyve Üreticileri Birliği gibi 800'ün üzerinde üretici örgütü ve kooperatif ile iş birliği yapıyor ve dolaylı olarak 105 bin üreticiye dokunuyor.