“Ton balığı” denince akla gelen Güney Marmara markası Dardanel, tüketici bildirimlerine kulak vermesi sonucunda kolay açılan kapaklı ürünlerini piyasaya sürdü. Adını Çanakkale Boğazı'nın antik dönemdeki ismi olan Dardanelya'dan alan şirket, küçük bir dokunuşla adından söz ettirmeyi başardı. Konserve kutularının zor açılmasının tüketicilerde yarattığı olumsuzluktan yola çıkan ve bu konuda uzun süre titizlikle çalışan Dardanel, Türkiye’de bir “ilk”e imza atarak ton balığı konservesinde ilk kez “kolay açılan kapak” teknolojisini geçen yıl hayata geçirdi.
STERİL VE DAYANIKLI
Dardanel İcra Başkanı Mehmet Önen, “Kolay açılan kapağı dünyada ton balığı konservesinde yapan ve uygulayan ikinci firmayız. Kolay açılan kapak sterilize edilebilir olmalı, yüksek ısıya dayanabilmeli… Bu uygulama ton balığı pazarında önemli bir değişim yaratacak” dedi. Önen, “Hamlemizin, satışlarımıza da markaya duyulan sadakate de olumlu katkı sağladığı ortada. Bu bizim sektörümüz için gerçekten çok önemli bir inovasyon. Çünkü sektörü değiştirecek güce sahip ve tamamen müşteri deneyimine dayanan bir iyileştirme” diye konuştu.
ÇANAKKALE’NİN EN BÜYÜĞÜ
Bu yıl açıklanan iş dünyası listeleri de Dardanelin inovasyonla birlikte gelen bu başarısını ortaya koyuyor. Türkiye AR-GE 250 Araştırması’na göre Dardanel, Türkiye’nin AR-GE Harcamaları En Yüksek 250 şirketi arasında gıda şirketleri arasında ise 4’üncü olmayı başardı. İstanbul Sanayi Odası (İSO) tarafından gerçekleştirilen 'Türkiye'nin 500 Büyük Sanayi Kuruluşu' araştırmasının yanı sıra; diğer araştırmalar olan 'Anadolu'nun En Büyük 500 Şirketi' ve 'Fortune 500 Türkiye' araştırmasında da bu yıl yerini alan Dardanel, tüm bu araştırmalarda Çanakkale'nin en büyük şirketi olmayı sürdürüyor.