TASARIMCILARLA KESİNTİSİZ İLETİŞİM
1985’de Almanya’da kurulan, 10 yıldır da Türkiye lokasyonundan dünya çapındaki müşterilerine baskılı veya emprenye edilmiş dekor kâğıdı ve bitmiş yüzeylerden oluşan geniş bir ürün portföyü sunan Schattdecor, global ölçekli bir sanayi kuruluşu. Başlıca müşteri kolları yonga levha sanayisi ve mobilya endüstrilerinden oluşan firma, bu endüstriler aracılığıyla mimarlar, tasarımcılar ve müteahhitler ile de kontak halinde. Oturma, çalışma ve yaşam alanlarında yeni biçimlerin ortaya çıktığı her yeri bir yüzey uzmanı olarak sorumluluk alanına alan Schattdecor, yarının çekici ve modern dekorları için ölçeklendirilebilir çözümler sunarak müşterilerine kendilerini özel hissettiriyor. Schattdecor, 28 milletten oluşan 2 bin 800 kişilik “tek bir ekip” ile çalışıyor.
TREND ANALİZ UZMANI
Küreselleşmenin, dijitalleşmenin ve sosyal medyanın, tüm dünyada benzer sosyal değişikliklere ve bunun sonucunda da paralel seyreden trendlere neden olduğundan hareket eden Schattdecor, uluslararası tasarım ekibi vasıtasıyla, iç tasarım alanında trend belirleyici gelişmeleri, yeni malzemeleri ve ilham verici akımları ortaya çıkarmak amacıyla küresel trend tahminlerini düzenli olarak belgeliyor. Trendlerin hangi yönlere eğilim gösterdiklerine büyük önem veren firma, ancak bu şekilde müşterilerine ve iş ortaklarına profesyonel trend tavsiyesi, güvence ve oryantasyon yardımı sunabileceğini biliyor.
İSO’NUN PRESTİJ LİSTESİNDE
Schattdecor’un işleyişi ve hizmet anlayışı ile ilgili Sanayi gazetesine değerlendirmede bulunan Genel Müdür Selçuk Ülger, “İstanbul Sanayi Odası (İSO) 2020 verilerine ve sıralamasına göre, Schattdecor Türkiye, İkinci 500 Büyük Sanayi Kuruluşu arasında bizleri gururlandırıyor. Sadece 10 yılda sağlanan bu sonuç çok büyük bir başarı” dedi. Pandemi sırasında büyümeye devam etmiş hatta büyümesi hızlanmış bir global şirket olmalarına rağmen 2021 yılında kendilerinin de çok büyük zorluklarla karşı karşıya geldiklerini ifade eden Selçuk Ülger, “Kısa süreli inişler olsa da istikrarlı çıkışımızı devam ettirdik. Her şeye rağmen, rekorların yılını yaşadık diyebiliriz” diye konuştu.
ÇEVREYE DUYARLI ÜRETİM
İnovatif ve çevreci ürünler için daha güçlü atılımlar yaptıklarını ifade eden Genel Müdür Selçuk Ülger, sürdürülebilir ürün arzına eğildiklerini dile getirdi. “Global büyüme ivmesini arttırma ve ürün gamımızı da genişletme hedefi ile mobilya endüstrisi için PET bazlı sürdürülebilir düz lake laminat yüzeyler üreten ve işleyen yine Alman bazlı Fine Decor firmasından yüzde 50 hisse satın aldık” diyen Ülger, “Schattdecor, bu sayede müşterilerine mobilya yüzeyleri için çevre dostu alternatif malzemeler olan monokrom ve baskılı pet filmler sunacak. Fineflex adıyla pazara sunulacak ürün, PET bazlı, çevre dostu, formaldehit içermeyen termoplastiklerden oluşan bir ürün. Sürdürülebilir ürünler gelecekte de önceliğimiz olmaya devam edecek” şeklinde detay verdi.
BEKLENTİLER BÜYÜMEYE DEVAM EDİYOR
Pazarda kalıcı olmak adına yaptıkları yatırımı değerlendiren Schattdecor Gebze Genel Müdürü Erkan Sürat ise, değişen algılara dikkat çeken bir değerlendirmede bulundu. Sürat, “Pazar artık daha fazla esneklik ve daha çok hız istiyor. Grubumuzun globalde geçtiğimiz yıllardaki büyümesi, müşteri tarafından gelen taleplerin de büyümesini beraberinde getirdi. Farklı lokasyonlarda yeni üretim hatlarını devreye aldık. Diğer gelişmeler ardı ardına planlanmaya devam ediyor. Yeni teknolojilere yatırım, kapasite artırımı, sürdürülebilir ürün çeşitliliğinin arttırılması, yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanımı ve dijitalleşme bunların en başında geliyor” açıklamalarına yer verdi.
“İHRACAT HEDEFİNE KENETLENDİK”
Pazarlama ve Tasarım Müdürü Begüm Çalı Özdemir ise, Schattdecor olarak yeni yıl planlarını devreye almak için sıkı çalıştıklarını dile getirerek, şu ifadeleri kullandı: “Yabancı sermayeli bir Alman şirketi olarak, Türkiye’nin iç satış ve ihracat hedeflerini gerçekleştirmek öncelikli hedefimiz. Bu hedef doğrultusunda ise bölgesel veya internasyonel tasarım ve pazarlama faaliyetlerimizi çeşitlendiriyoruz. 2022 ve sonrası için pandemi ile ilgili kısıtlamaların azalmasını umut ile beklerken, planlarımızı son hız geliştirmeye devam ediyoruz.”
28 MİLLET, TEK EKİP
Ürün ve hizmetlerinin yanı sıra, web sitesinde de 2022 trendlerinin esintilerine yer veren Schattdecor, çizgilerinde “saf uyumu” yakalamaya odaklanıyor. Hassas bir trend algılama yetisini ve doğal tasarım tutkusuyla bütünleştiren firma, 28 milletten 3 bine yakın hedefe kilitlenmiş çalışanlarıyla adını markalaştırıyor.
TASARIMLARINDA TUTKU VAR
Vizyonunu uluslararası bir sorumluluk ve denge ekseninde kuran Schattdecor’un web sitesinde, kuruluşun felsefesi ise şöyle özetleniyor: “Global bir şirket olarak kültürler arası yetkinliğimizden yararlanıyor ve çalışanlarımız, müşterilerimiz veya tedarikçilerimiz arasında ayrım yapmıyoruz: her ilişki, bizim için aynı derecede önemli. Uzun vadeli ilişkiler, sadece eşit haklara sahip olan ortaklar arasında tesis edilir. Misyon bildirimizin ilkelerini ve kurumsal kültürümüzü, gelecek için sağlam bir temel olarak görüyoruz. Değişimden kaçmıyor ve bunu, yeni fırsatlar için itici bir güç olarak görüyoruz. Amacımız, dünya çapındaki milyonlarca insan için tasarımlar ve yüzeylerle ve aynı zamanda tutkulu bir şekilde ve mutluluk ile oturma alanları oluşturma söz konusu olduğunda dünyanın her yerinde ilk aranan firma olma konumunu koruyacağız! Bu amaçla ürün ve çözüm portföyümüzü, ortak ağımızı ve uluslararası varlığımızı sürekli olarak genişletiyoruz.”