-ÖZEL HABER-
HAYALLERLE BİRLEŞEN ODALAR
Farkındalık oluşturmaya araba tasarımlarıyla başlayan TİTİ, şimdi de her gencin zekâ türüne göre geliştirdiği mobilyaların geliştiricisi... Sektörde değişime verdiği önemle yükselen TİTİ Mobilya, Y ve Z kuşağının alışkanlık, beklenti ve taleplerini de göz önüne alıyor. Konsept oluşturarak ilerlediklerini anlatan TİTİ Mobilya Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Baştürk, "Gençlerin zeka türlerine göre modellemeler yaptık. Onların yaşam odalarını hayalleriyle buluşturmayı amaçladık" dedi. Yapay zekâ konseptiyle fuarda boy göstereceklerini ifade eden Baştürk, hizmet çeşitliliklerini artırmaktan gurur duyacaklarını da sözlerine ekledi. Yeni konseptlerinin detayını anlatan Baştürk, şöyle konuştu:
8 ZEKÂ TÜRÜNE GÖRE
Hedef kitlenizde nasıl farkındalık üretiyorsunuz?
Önce araba tasarımları yaparak farkındalık ürettik. Daha sonra çocuk ve gencin hayatının önemli bir bölümünü geçirdiği odayı onların hayalleriyle buluşturmaya çabaladık. Bu çabamızla yüze yakın model üreterek zengin seçenekler sunduk. Yeni çalışmamız; gençlerimizin 8 zeka türüne göre yetkinliklerini geliştiren odalar kurmak. Böylelikle artan kalitemiz ve sahip olduğumuz sertifikalar ve belgelerle üretim yaparak insan sağlığına uygun ve dünya standartlarını yakalayan firma olma yolunda hızla ilerliyoruz. Günümüz gençliği anlamak adına trendleri takip ediyoruz. Bugün gençleri hız ve performans içinde yaşıyor. Y kuşağı teknoloji ile birlikte yaşarken hıza, Z kuşağı teknolojinin içine doğduğu için performansa önem veriyor. Uzman kurum ve kişilerle birlikte yaptığımız çalışmalar yetkinliğin erken yaşlarda desteklenmesinin çok önemli olduğunu gösterdi. Özellikle eğitim ve sosyal hayatlarına yön veren yeni yaklaşımları ele aldık.
META ODA PLANLADI
Hangi zeka türlerine göre modelleme yapıyorsunuz?
Gençlerin zeka türlerine göre modellemeler yaptık. Onların yaşam odalarını hayalleriyle buluşturmayı amaçladık. Uzmanlarla belirlenen 8 zeka türü olan Sözel Zekâ, Mantıksal Zekâ, Görsel Zekâ, Müziksel Zekâ, Bedensel Zekâ, Doğa Zekâsı, İçsel Zekâ ve Sosyal Zekâ konsepti oluşturduk. Gençlerin bu yönünü tespit etmesine destek oluyor ve onun odasını yetkinliğini geliştirecek şekilde tasarlıyoruz. İstanbul Mobilya Fuarı öncesi yaptığımız “zeka türlerine göre genç mobilya” konsepti ile imajımızı renklendirmiş olduk. Yeni çıkan ürünlerimizi bu yetkinliklere göre tasarlıyor ve üretiyoruz. Mesela sosyal zeka yetkinliğine sahip gençlerimizin odalarına toplantı masası ilave ettik. Fuar alanında 8 zeka türüne göre örnek genç odası ürünlerimiz yanında “yapay zeka”yı da vurgulayan bir “meta oda” planladık. Artırılmış gerçeklikle bu odada ürünlerimizi sergileyeceğiz. 10 yıllık tecrübemizle ulaştığımız kalite ve standart, bu konseptle ürünlerimizi kişiselleştirdi.
200 METREKARELİK STANT
İstanbul Mobilya Fuarı’nda sergileyeceğiniz yeni konseptinizi anlatır mısınız?
Amacımız gençlerimizin sahip oldukları yetkinliklerini geliştirmektir. Bu kapsamda kişiselleştirilen ürünlerle odalarını hem hayat hem de hayal odasına çeviriyoruz. Hayallerine giden hayat yolculuğunda her anı değerlendirmek, deneyimlemek ve farkındalık üretmek adına odalarını yeniliyoruz. Bu kapsamda metaverse dünyasına yönelik çalışmalarımızı da “yapay zeka” odasıyla sergileyeceğiz. Fuara davet ettiğimiz uluslararası müşterilerimize bu yenilikleri aktaran online fuar davetiyesi gönderdik. Yeni ürün kataloglarımızı da buna göre düzenledik. Promosyonlarımızı bile buna göre çeşitlendirdik. Fuarda 200 metrekare bir yerde tüm yeni ürünlerimizi sergileyeceğiz.
FARKLI KITALARA DA GÖNDERİYOR
Metaverse dünyasına mobilya sektörü olarak nasıl hazırlanıyorsunuz?
Metaverse mobilya sektörü de yakından etkilemektedir. Markalar hem fiziksel hem de sanal alınacak ürünler için hazırlıklarını buna göre uyarlamaya başladılar. Firma olarak hem sanal mağaza ve VR gözlükle birlikte alıcıyı firmaya çekecek hem de pazarlama yöntemine farklı bir bakış açısı sunacak alternatifleri hazırlıyoruz. İstanbul Mobilya Fuarı’nda “Sanal Gerçeklik” ve “Artırılmış Gerçeklik” teknolojilerini kullanarak çocuklarımız ve gençlerimiz için geliştirdiğimiz modelleri teknolojik kurgularla daha dikkat çekici biçimde sunacağız. Teknolojiye yaptığımız bu yatırımla bugüne kadar ihracat yaptığımız başta Almanya, Belçika ve Avustralya, İngiltere olmak üzere, Avrupa, Orta Doğu ve Pasifik Ülkeleri'nde de ihracat planlıyoruz. Dünya üzerindeki en büyük değere sahip gençlere hizmet çeşitliliğimizi artırmanın gururunu yaşamaya devam edeceğiz.